Bereikbaarheid
Wij zijn betrouwbaar in onze bereikbaarheid en beschikbaarheid.
De begeleiders van Kumbaya maken in het zorgplan en aan de hand van je beschikking afspraken met je over hoeveel we beschikbaar zijn voor jou, op welke momenten en over de bereikbaarheid van je begeleiders. Op die beschikbaarheid en bereikbaarheid mag je vertrouwen. We werken ambulant en we zijn er wanneer het nodig is. Ook zijn we voorspelbaar en dus spreken we al ver vooruit met elkaar af wanneer we er voor jouw beschikbaar zijn. Dat maakt tegelijkertijd ook dat wisselen van afspraken wel kan maar meestal wel rekening houdend met 6 weken vooruit denken. Want wanneer we met jouw bezig zijn, zijn we niet beschikbaar voor een ander.. Maar dat betekent ook: wanneer wij niet voor jouw beschikbaar zijn is de kans groot dat de begeleider met een andere client bezig is en daar aandacht aan geeft. Of zelf vrij is. En dus niet beschikbaar en maar beperkt bereikbaar voor jouw.
De begeleiders zijn tussen jouw afspraken door beperkt maar wel bereikbaar voor je. Daar maken we veel gebruik van bijvoorbeeld what’s app. We maken gebruik van what’s app omdat jij je berichtje kan sturen en de begeleider het kan lezen en antwoord kan geven wanneer die tijd en ruimte heeft. Dat is soms direct en soms pas een paar uur of dagen later. Wanneer je begeleider sowieso niet aan het werk is en de telefoon uit staat en je geen reactie kan verwachten krijg je een automatisch antwoord door what’s app opgestuurd.
Voor praktische zaken, zoals een afspraak afzeggen of een eenvoudige vraag of om te weten wanneer je begeleider wellicht bereikbaar kan zijn voor jouw kun je ook bellen met het centrale secretariaat van Ontzorgt! De mensen die de telefoon opnemen kunnen voor jouw in de agenda kijken van de begeleiders en meedenken in wat je nodig hebt.